Promowanie bezpieczeństwa pracy ma na celu wyczulenie pracowników i pracodawców na tę problematykę i zmianę ich postawy. Działania promocyjne uświadamiają pracownikom występowanie zagrożeń związanych z wykonywaną pracą, natomiast pracodawcy, że warunki pracy mają bezpośredni wpływ na wyniki osiągane przez przedsiębiorstwo.
Sposoby promowania bezpiecznych zachowań:
1. Bezpośrednie rozmowy z pracownikami na ich stanowiskach pracy;
2. Jawna ocena sposobu wykonywania pracy;
3. Cotygodniowe spotkania promujące bezpieczne zachowania podczas wykonywania pracy;
4. Seminaria tematyczne i szkolenia:
5. Przekazywanie informacji o tematycznych forach internetowych;
6. Organizacja konkursów z nagrodami;
7. Tablice lub plakaty w miejscu pracy;
8. Ulotki, filmy rozdawane pracownikom.
Przedstawione działania mają na celu promowanie bezpiecznych zachowań w miejscu pracy. Wymiernymi korzyściami wynikającymi z wdrożenia powyższych działań promocyjnych są zmniejszające
się wskaźniki wypadkowości oraz redukowanie strat mogących być następstwem niedoceniania roli bezpieczeństwa. Z pewnością zaangażować trzeba wszystkich pracowników, bowiem jest to niezbędne do osiągnięcia wysokiego poziomu kultury bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie.