Promowanie bezpiecznych zachowań

Promowanie bezpieczeństwa pracy ma na celu wyczulenie pracowników i pracodawców na tę problematykę i zmianę ich postawy. Działania promocyjne uświadamiają pracownikom występowanie zagrożeń związanych z wykonywaną pracą, natomiast pracodawcy, że warunki pracy mają bezpośredni wpływ na wyniki osiągane przez przedsiębiorstwo. 

Sposoby promowania bezpiecznych zachowań

 

1. Bezpośrednie rozmowy z pracownikami na ich stanowiskach pracy; 

2. Jawna ocena sposobu wykonywania pracy; 

3. Cotygodniowe spotkania promujące bezpieczne zachowania podczas wykonywania pracy; 

4. Seminaria tematyczne i szkolenia: 

5. Przekazywanie informacji o tematycznych forach internetowych; 

6. Organizacja konkursów z nagrodami; 

7. Tablice lub plakaty w miejscu pracy; 

8. Ulotki, filmy rozdawane pracownikom. 

Przedstawione działania mają na celu promowanie bezpiecznych zachowań w miejscu pracy. Wymiernymi korzyściami wynikającymi z wdrożenia powyższych działań promocyjnych są zmniejszające
się wskaźniki wypadkowości
oraz redukowanie strat mogących być następstwem niedoceniania roli bezpieczeństwa. Z pewnością zaangażować trzeba wszystkich pracowników, bowiem jest to niezbędne do osiągnięcia wysokiego poziomu kultury bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie.